Blog Widget by LinkWithin

back at work

salam semua

hari ni baru masuk keje balik

rabu(11/o2/o9) pagi kira² jam 8.oo pg dikejutkan dengan panggilan telefon mengatakan pakcik saya di ipoh, Ibrahim bin Ahmad telah meninggal dunia di umurnya 66 tahun.

terdiam, terduduk, termenung kebingungan
seakan tak percaya dengan berita yang diterima
seakan bagai dalam mimpi
terngiang-ngiang di telinga perkataan meninggal itu
pilu, sedih...

teringat kembali
flashback kembali saat² kenangan bersama beliau

saya terima berita tu semasa on the way nak ke ofis
masa tu betul² baru je berhentikan kereta utk park kete dekat stesen minyak utk isi kereta
tak sangka..

lepas isi minyak saya parking tepi dan termenung seketika
seakan hilang segalanya...

setelah beberapa ketika
aku bergegas pulang ke rumah kaut baju dan terus memecut pulang ke ipoh, ke rapat setia..

setibanya di muka pintu, ku lihat jenazah arwah menanti di dalam rumah, di hadapan pintu masuk
aahhh...sungguh pilu, terdiam, terkaku dan segalanya

seakan tidak percaya dengan apa yang ku lihat dengan mataku ini

terus aku meluru ke arah makcikku dan katanya "ayah ngah dah takde"
ahhh... aku termenung dan terkaku lagi...

aku masih pilu..

Al-Fatihah dan Ya'sin utk beliau...
 

3 comments so far.

  1. Intan and The Boys February 16, 2009 at 8:59 AM
    Al-Fatihah.
    takziah ye.
  2. shasha February 16, 2009 at 1:09 PM
    takziah utk kamu sekeluarga..
  3. shah February 17, 2009 at 12:38 PM
    terima kasih

comment here