Blog Widget by LinkWithin

hari ni hari ke 9

senang sungguh la puasa tahun ni nak kira. maunye tak, tarikh start puasa dengan calendar omputih ni sama jer kan.. 1 ramadhan = 1 september. apa yg tak susahnye..

syok la semalam cuti duduk kat rumah jer..
buka pun tak keluar beli pun, masak je kat rumah.. simple..
sebenarnye kalau tak beli kat pasar ramadhan tu boleh jer
tapi dia ada macam satu kuasa kalau lalu kat pasar ramadhan tu permainan otak ni.. minda ni dok berkata-kata.. singgah la.. ala... tengok je... bukan beli pun.. tak yah beli.. cuci mata jer... tu la antara kata2 bila lalu kat pasar ramadhan...

tapi... bila dah singgah hampeh
mesti terbeli laaa.. kurang2 pun dalam RM5.

padahal dah tau tu tak sedap tapi beli jugak sebab?? ntah.. memang bengong ah.

tengahari ni nak ke bank selesaikan beberapa urusan yang patut..

baju raya ingat tahun ni tak beli kot.. pakai je yg lepas2 punya.
ntah la.. tak rasa nak membeli baju raya lakk..

teman masih teringat lagi dulu-dulu
meronta-ronta mintak dibelikan baju raya baru tiap2 tahun..

bila time masa sekolah menengah lagi la, mesti beli baju raya baru
tapi teman tengok makin teman besor makin bapak teman tak beli baju raya..
dia macam tak heran pun dengan baju raya baru ke apa.. tak ambik kisah pun..

tapi bila sekarang baru le teman rasa macam apa yg bapak teman rasa... teman rasa la..
rasa nak beli baju baru tu macam dah 'hilang'. kenapa yek..

hmmm...
 

2 comments so far.

  1. Su September 9, 2008 at 10:00 PM
    ye laa...nape perasaan nak ke bazar ramadhan tu x leh ilang...seakan2 pasar ramadhan tu yg memanggil2!padahal xpon!huhu! :D
  2. shah September 10, 2008 at 2:58 PM
    kalau perasaan nak ke bazaar ramadhan ilang abis laaaaa :D

    berlapar la jawabnye kalau org bekerja..ye dak?

comment here